Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Kísértetek népe 2011-05-23, 11:22 pm | |
| Kísértetek mindig is léteztek Lanuria földjén. Már akkor, amikor ez a terület még embert sem látott, csak varázstudó lényeket. Egyesek szerint a kísértetek kitagadott lelkek, kik életükben olyan súlyos bűnöket követtek el, hogy az istenek ilyen formán kötelezik vezeklésre őket. Habár más vélemények szerint nem kell bűnt elkövetniük, hogy az istenek így döntsenek. Legalábbis a halandók így gondolkodnak róluk, az istenek pedig megtartják maguknak a tudást, mely a kísértetek létével kapcsolatos. Logika mindenképpen van benne, hiszen többségük egy mágust, vagy más varázstudót szolgál. Előszeretettel használják birtokaik, tulajdonuk, titkaik védelmére őket. A kísértetek hűségesek az őket alkalmazóhoz. A varázstudó megidézi őket, s ha sikerül megegyezni, a megállapodás létrejön. Dremer pecsétjének hívják azt a rítust, mellyel felkérik a kísértetet és később ez fogja kötni őket a feladathoz. A varázstudó birtokára a kísértet csak azt engedi be sértetlenül, akit a megállapodás szerinti jellel ellát a tulajdonos. A kísértetek nem ijesztgetéssel tartják távol a betolakodókat az általuk őrzött területtől. Létező varázserejük van, s még valami, mire csak ezek a testetlen lények képesek. A kísértetekben nincs meg az, ami életben tart egy halandót, csak annak hiányát érzik, s ez jeges űrként telepszik rá lényükre. Képesek megérinteni a betolakodók szívét, és érintésüktől a halandó szíve jéggé dermed, és ha az érintés elég ideig tart, a bennük lévő jeges űr magába szívja az életet a halandóból, halálát okozva ezzel.
Halandók csak ritkán pillantják meg eme lényeket, hiszen többnyire testetlen, anyagtalan lényekről van szó. Mégis, ha akarják, látható alakot ölthetnek, vagy pedig megfelelő rítussal láthatóvá tehetők. Ehhez nincs szükség varázstudásra, csupán a tudásra, mely birtokában ez végrehajtható. Varázserejük az érintésnél kisebb dolgokra is használható. Erejüktől függően képesek a természet erőinek felhasználására is. Nem halhatatlanok, s nem is halandók. A két világ között léteznek, de inkább a halandók világához tartoznak még. El lehet pusztítani őket, leginkább a varázstudók képesek rá, de hallottak már varázstalanokról is, akik elpusztítottak egy kísértetet.
Fajtáik:
Őrszellemek:
Ők már elkötelezettek egy varázstudó mellett, s híven vigyázzák azt, mit őrizetükre bíztak. Ebben saját szabályaik és az istenek is kötik őket. Szolgálatuk egészen a varázstudó haláláig terjed, de ha a gazda eléggé magához kötötte őket, még halála után is végrehajtják a kitűzött feladatot. Megszabadulnak, ha a varázstudó feloldja a pecsétet, vagy ha meghal, és ha elpusztul az őrizendő dolog. Speciális csoport az őrszellemeken belül a kereső szellemeké. Kevésbé helyhez kötöttek, ők arra szakosodtak, hogy dolgokat, keresett személyeket találjanak meg.
Vándorszellemek:
Még egyetlen varázstudó sem hívta magához őket. Az istenek döntése alapján a valós és a éteri világ mezsgyéjén kénytelenek létezni és bolyongani, míg el nem érkezik a hívás, hogy aztán gazdájukat szolgálják. Ebbe a csoportba tartoznak azok az őrszellemek is, kiknek véget ért feladatuk és mégsem szabadultak meg még kísértet állapotukból. Valamint azon kevesek is ebbe a csoportba sorolhatók, akiknek sikerült feltörni Dremer pecsétjét és elhagyták vállalt feladatukat. Őket azonban más kísértetek, s olykor maguk az istenek is üldözik. A Kísértetek népének szintjei:Karakterszint | Fizikai támadóerő | Fizikai védekezőerő | Mágikus támadóerő | Mágikus védekezőerő | 0.szint | - | - | 1 | 1 | 1.szint | - | - | 3 | 1 | 2.szint | - | - | 4 | 2 | 3.szint | - | - | 6 | 3 | 4.szint | - | - | 7 | 4 | 5.szint | - | - | 8 | 5 | 6.szint | - | - | 10 | 6 | 7.szint | - | - | 11 | 7 | 8.szint | - | - | 13 | 8 | 9.szint | - | - | 14 | 9 | 10.szint | - | - | 15 | 10 |
| |
|
Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Kísértetek népe 2013-08-04, 2:54 pm | |
| Kiegészítés a kísértetekhez.
- Hogyan válhat egy elhalálozott halandó karakterből kísértet?
A vezetőség engedélyével válhat egy már elhalálozott halandó karakterből kísértet.
Ha az elhalálozott karakter varázstudó volt, akkor a fizikai karakterértékei (Fizikai támadás, Fizikai védekezés) teljes egészében elvesznek, a mágikus karakterértékeinek pedig a fele lesz a kísértet karakterértéke.
Ha az elhalálozott karakter nem varázstudó, abban az esetben a fizikai értékeit kell alapul venni, azok pontértékének fele vehető figyelembe az új kísértet karakter pontértékeinek számításakor.
- Megszállás kérdése.
Egy kísértet csak akkor szállhat meg egy még élő karaktert, ha a karakter pontértékeinek összegét a kísértet pontértékeinek összege meghaladja és a megszállni szánt karakter ehhez beleegyezését adta.
Tehát vesszük az élő karakter Fizikai támadás, Fizikai védekezés, Mágikus támadás, Mágikus védekezés pontjait, összeadjuk és összehasonlítjuk a kísértet Mágikus támadás, Mágikus védekezés pontjainak összegével. Ha a kísérteté nagyobb, létrejöhet a megszállás.
A megszálló kísértet erejét annak 50%-áig használhatja a megszállt testben. Tehát a kísértet Mágikus támadásának, vagy Mágikus védekezésének a felével lehet csak számolni, ugyanakkor a megszállt test esetleges mágikus pontjai a felére csökkennek.
A megszállt testet a kísértet nem hagyhatja el, csak +1 játék elteltével de a megszállást is beleszámolva 2 játéknál tovább nem maradhat a megszállt karakter testében. Amennyiben elhagyja a testet, akkor teljes pontértékét használhatja, azonban ebben az esetben legkorábban is csak +1 újabb lejátszott játék múlva szállhatja meg újra az élőt, vagy akár másik élőt. | |
|