Lanuria pénzrendszere
Onoria elnökletével Lanuria Tanácsa összeült a Nagy Háború utáni 612. évben, Helna havában:
Részt vevők:
Elnök: Onoria főpapnő
Az emberek képviseletében a nagy nemesi családok képviselői: 8 fő
Az elfek képviseletében: 4 fő
A törpék képviseletében: 4 fő
A nimfák képviseletében: 3 fő
A kísértetek képviseletében: 1 fő
Meghívottak: szabad városok és végvárak képviselői, mindösszesen 14 fő
1. A korábbi arany fizetőeszközt és ezüst váltópénzét új fizetőeszközre cserélik. Az új érme neve darna, anyagát tekintve arany és réz 9:1 arányú ötvözete.
Címletei: 1, 2, 5, 10, 20
Minden érme első oldalán a címlet számjelzése található, dombornyomással, míg hátulsó oldalán a tanács népeinek szimbólumai.
Az első címleten a szellemek szimbóluma.
a 2-es címleten a nimfák szimbóluma
a 5-ös címleten a törpék szimbólma
a 10-es címleten az elfek szimbóluma
a 20-a s címleten az emberek szimbóluma találnató.
Kihirdetéstől számított egy éven belül a régi érméket lecseréljük újakra. Ezek cserélhetők a tanács által kirendelt pénzváltóknál.
A pénzváltók fegyveresek, illetve varázstudókból álló kísérettel kell rendelkezzenek, megakadályozandó a nagy mennyiségű érték eltulajdonítását.
A pénzváltók párban kötelesek dolgozni és egymást ellenőrizni.
A régi fizetőeszköz anyagát szintén felhasználják az újak előállítására.
A Tanács a döntést a nemesi udvarházakkal együttműködésben hozta, kiknek képviselői szintén jelen voltak a döntés meghozatalakor és pecsétjükkel hitelesítették azt.
A játékos többféleképpen szerezhet darnát:
1. Havi „zsebpénz” a vezetők osztják minden hónapban amennyiben a hónapban legaláb 5 játkétéri hozzászólást írt. A karakter foglalkozásától, életformájától függően osztva ki a pénzt, amiből levonjuk a napi kiadásokat, így ezekre a játékosoknak nem kell külön figyelniük. Lásd: étel-ital a fogadókban, éjjelente szállás, alsónemű vásárlás.
Ebbe természetesen nem tartoznak bele a játékos által kijátszott fogadóbeli étel-ital, hátas- és igásállat vásárlás, fegyver, varázstárgy, egyéb ingó- és ingatlan vásárlása, egyéb kiadások.
2. Játékban igényesen kijátszva, de természetesen nem lelhető minden bokor és kő alatt fel kincs, ellenben sok olyan tevékenység van, mint pl. futárszolgálat, testőrködés, átok levétel, ráolvasás, vagy éppen bérgyilkosság, rablás, de emellett lehet munka a favágás, hentesmunka, kódex, tekercsmásolás és így tovább, amik léteztek a játék által körülhatárolt korban.
3. Havi küldetések elvégzése bizonyos esetekben nem, vagy nem csak karakterlapra hozhat pontot, hanem mellékes keresetet is jelent a karakternek, ezt a küldetés jutalmazásában külön jelöljük majd.
4. Egyéb források, mint pl. mese.
Varázstudó karakterek nem teremthetnek darnát.
A karakterek pénzét a karakterlapokon a vezetőség vezeti.
Kereset egységesen: 20 darna/hó
Keresetet csak az a karakter kaphat, aki egy hónapban 5 játéktéri hozzászólást írt.
Árfekvések:
A fegyverek, mágikus tárgyak árait a Fegyverszobák tartalmazzák.
A lentebbi árakat csak viszonyítási alapként tettük be, kijátszáskor azért próbáljuk tartani magunkat ezekhez az összegekhez.
A listát később még bővítjük majd.
Hátasló: 50-300 darna
Szamár: 20-100 darna
Öszvér: 25-150 darna
Háziállatok (hús-, tojás-, tejadók, házőrzők): 5-150 darna
Rabszolga: 20- darna
Lószerszám: 25-150 darna
Szekér: 100-400 darna
Elf ruházat: 80-450 darna
Nimfa ruházat. 55-200 darna
Törpe ruházat: 30-410 darna
Emberi ruházat: 75-750 darna
Surranó ruházat: 25-160 darna
Mágus ruházat (mágikus összetevők nélkül): 80-490
Kelmék, szőttesek: 150-500
Fazekas áruktól a porcelánig: 4-180 darna
Kovács termékek: 15-200
Ötvös termékek: 50-
Mágikus italok: 25-300 darna
Rúnák: 40-450 darna