LANURIA A sárkányok, nimfák és mágusok birodalma |
|
| Lanuria harcrendszere | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Lanuria harcrendszere 2009-06-16, 5:44 pm | |
| Lanuria harcrendszere:
A karakterek közötti harc kockadobással játszható. Amikor a harcos (humán) mindkét kezében támadó fegyvert tart, azzal lemond a védekező eszköz (pajzs, a vért védelme, és a harcos természetes védekezése figyelembe vehető) használatáról, de mindkét támadó fegyverének értéke figyelembe vehető a harc során. Kivétel ez alól, ha a támadó fegyvere kétkezes fegyver. Ebben az esetben csak annak az értékei vehetők figyelembe, pajzséi nem. Ha több fegyver van nála, abban az esetben csak a használatban lévő fegyver, illetve védekező eszköz használható fel. Amennyiben nem varázstudót ér mágikus támadás, a megtámadott védekezéséhez a fizikai védekezés pontjai vehetők figyelembe. Amikor a harc során egy sárkány átváltozik humán alakból sárkány alakba, a fegyverei pontjai addig, amíg így harcol, nem vehetők figyelembe, ellenben karakter pontjai értékének 50%-a adódik bónuszként az alap értékekhez. Fontos, hogy a kezdő hozzászólásba írjuk bele, hogy a karakterünk milyen fegyvert használ és melyikkel támad. Utána csak akkor, ha fegyvert vált. Ezt a felszerelések közül tudjuk kiválasztani:
https://newagelanuria.hungarianforum.net/f59-karakterek-felszerelesei
A hozzászólásban úgy kell leírni a támadást, hogy még ne lehessen tudni, mi lesz a kimenetele. Pl.: *A mágus pálcájából kéke fénycsóva tört elő, ami egyenesen ellenfele szívét célozta meg.* A hozzászólás végére pedig beírjuk ezt:
Gandalf támadása:
Szarumán védekezése:
Ezután jön a kockadobás. Ezt a hozzászólás alján tehetjük meg. A szövegdoboz alatt van egy olyan csík, hogy "Dices roll". Ott elsőként kiválasztjuk a "Támadás" nevű kockát a "Dices roll #1:" meüpontnál. Ezután a "Dice rolls:" menüpontban az 1-es számot átírjuk 3-ra. Ha ez megvan,a kkor a 3-as szám melletti kis + jelre kattintunk. Ott a "Dices roll #1:" menüpontban kiválasztjuk a "Védekezés" nevű kockát. Ezután a "Dice rolls:" nevű menüpontban pedig az 1-es számot átírjuk 3-ra. Ha mindez megvan, elküldjük a hozzászólást. Ha minden rendben, akkor a hozzászólásunk alatt láthatjuk a kockadobás eredményét. Jól megnézzük és összeadjuk a "Támadás" nevű kocka dobott értékeit, majd ezt a pontot hozzáadjuk a támadó karakter Fizikai vagy Varázserő támadáspontjaihoz. Ezt követően a "Védekezés" nevű kocka dobott értékeit is összeadjuk, majd hozzáadjuk a védekező karakter Fizikai vagy Varázserő védekezéspontjához. Ha mindez készen van, átszerkesztjük a hozzászólásunkat és beírjuk, hogy mennyi a támadó és védekező karakterek pontja. Valahogy így:
Gandalf támadása: 26
Szarumán védekezése: 18
Ez esetben Gandalf megsebzi Szarumánt. A sebzés értékét úgy számolhatjuk ki, hogy a támadó játékos pontjaiból kivonjuk a védekező játékos pontjait. Ennél az esetnél tehát: 26-18=8 Ezt az értéket normál harc esetén (tehát bármely helyszínen folyó harcnál) megduplázzuk. Így Szarumán nem 8, hanem 16 életpontot veszít az életerejéből. Ha pedig fordítva vannak a pontok....mondjuk így:
Gandalf támadása: 24
Szarumán védekezése: 30
Ez esetben Szarumán kivédi a támadást. És ezt a következő hsz-ében le is írja. Elhalálozás sosem következhet be, csakis Off-játékban! Ha egy karakter egy harc során megsérül, akkor 3 napot kell várnia a következő harcig! Tehát 3 napig nem harcolhat. Ez idő alatt begyógyulnak a sebei és életereje ismét a maximumon lesz. Valamint még az is említésre méltó, hogy egy harc maximum 7 körig tarthat. Kivétel ez alól az off-topic, ahol akár halálig is mehet a játszma. Tehát normál harcban a 7. körben az egyik karakternek fel kell adnia a harcot. Mégpedig annak, amelyik nagyobb életpont-veszteséget szenvedett!
Off-játék esetén a dobások különbségét 10-el beszorozzuk. Tehát, ha sebzés történik és a pontok például így vannak:
Gandalf támadása: 24
Szarumán védekezése: 18
Ez esetben a két érték különbsége 24-18=6. Viszont nem 2X6=12-t vonunk le, mert ez off-játék. Itt halálozás is bekövezhet. Ennek érdekében a két érték különbségét (24-18=6) beszorozzuk 10-el. Így Szarumán 60 életpontot veszít ebbena körben! | |
| | | Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Lanuria harcrendszere 2011-08-19, 9:29 am | |
| Példa a harcrendszer használatához:
Vagy te, meg van az ellenfeled. Mindkettőtöknek van fegyveretek, és most nem bonyolítom pajzzsal, vérttel, varázsgyűrűvel. Leírod, hogy mivel támadsz, illetve mi van a kezedben Ha nincs sem pajzsod, sem páncélod, sem más plusz dolog, csak az egy szál kard, akkor az van, hogy a dices rollal, (ha válaszolsz az előző hsz-ra, akkor is lent, bal oldalt találsz) dobsz. 3 kockával a támadáshoz és 3 kockával a védekezéshez. A számolás pedig úgy van, hogy van egyszer a kockák értéke, aztán van mellé a te karaktered értéke, mondjuk simán vágni készülsz a karddal, és van a kard sebzése. Ezt a hármat kell csak összeadni, ez lesz a támadásod értéke. Van az ellenfeled, neki van egy kard, meg egy tőr a kezében. Neki a 3 kocka értékét, a fizikai védekezés pontjait, és a kard + a tőr védekezését adod össze. Megkaptad a védekezés pontszámát. Mondjuk a tiéd így néz ki:
Kocka 12 + fizikai támadás érték a karakterlapról 8 + kardod sebzése 5 = 25 Az ellenfélé pedig így néz ki:
Kocka 11 + fizikai védekezés a karakterlapjáról + 9 kard védekezése 2 tőr védekezése 0 = 22
Aztán kivonod a te támadásodból az ő védekezését 25-22 és végeredményként kapod, hogy 3.
Kétszeresen vesszük a sebzés értékét, így 6 életpontot veszít.
Ehhez képest fizikai támadásnál eltérés csak a sárkányok esetén van. Ha a sárkány emberi alakban harcol, nincs változás. Ha sárkány alakban, akkor a fegyverei értékét nem vesszük figyelembe, hiszen nem fog fegyvert forgatni, helyette viszont a karakterlapján az értékeket 1,5x értéken számoljuk.
Varázslat használatakor, ha van bot, gyűrű, pálca, vagy varázserejű kard, akkor azoknak az értékei beleszámolhatók. Ez a fegyvereknél a sima sebzés/védekezés után úgy van írva, hogy 5 + 2 És akkor a +2 az, ami a varázslatnál számít. Persze, ha nem varázstudót támad varázstudó varázslattal, akkor meg a fizikai védekezés pontok számítanak csak bele nála, vagy ha van neki olyan fegyvere, aminél van védekezés mágia ellen, akkor az is. Vérteknél bonyolultabb kicsit, mert a vért ugye fizikai támadás ellen véd a leginkább, így varázslatnál, lehet, hogy mínusz érték van, akkor azt le kell vonni. Ahogy ha vérted van, és mínusz érték van a támadáshoz írva, akkor az azt jelenti, hogy a vért lassít a támadásban, így le kell vonni ott is a mínusz értéket. | |
| | | Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Lanuria harcrendszere 2012-12-20, 10:01 pm | |
| Kiegészítés:
Amennyiben a varázstudó saját fizikai képességeire, vagy fegyverére használja a varázserejét, az a varázslat egyszer használható csak a harc során és összesen két körig tarthat. Ebben az esetben a fizikai támadás, vagy védekezés során a varázstudó mágikus támadás pontjai értékének 30%-ával nő meg a arra a két körre a harcoló pontértéke. Ugyanez igaz abban az esetben is, ha egy varázstudó egy másik harcos fizikai képességeire, fegyverére használja saját varázserejét. Akkor az ő mágikus támadásának harminc százaléka növeli meg a fizikai támadás pontjait két körig. Természetesen így is csak egyszer használható a varázslat.
| |
| | | Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Lanuria harcrendszere 2013-04-08, 11:00 am | |
| Kísértet – élő esetében:
A kísértet esetében a következőket kell figyelembe venni. A kísértetnek nincs fizikai lénye, ezért csak varázspontjait vehetjük figyelembe, fizikailag nem tud támadni, védekeznie pedig nem kell. Ha olyan élővel harcol, aki nem varázstudó és nincs mágikus sebzésű fegyvere, akkor nincs támadó sebzése az élő félnek, hiszen a sima fizikai fegyverek, ahogy a puszta ököl is, nem képesek egy kísértetet megsebezni.
Ha a kísértet támad és nincs mágikus védekezésű felszerelése az élőnek:
Kísértet támadása: kockák értéke + mágikus támadás Élő védekezése: kockák értéke + fizikai védekezés
(Mágia nélküli nem varázstudó élő támadása kísértet ellen 0.)
Ha van mágikus képességű fegyvere, akkor élővel való harckor ez a sebzés vehető figyelembe:
Élő támadása: kockák értéke + fegyver mágikus sebzése Kísértet védekezése: kockák értéke + mágikus védekezés
Kísértet támadása: kockák értéke + mágikus támadás Élő védekezése: kockák értéke + fizikai védekezés + fegyver mágikus védekezése
Ha varázstudó élő harcol kísértettel, akkor a kísértet pontjait ugyanúgy számoljuk, míg védekezés, vagy támadás esetén az élőnél a mágikus védekezést, illetve támadást számoljuk bele, és az esetleges mágikus fegyverek mágikus értékeit.
Kísértet támadása: kockák értéke + mágikus támadás Élő védekezése: kockák értéke + mágikus védekezés (+ felszerelés mágikus védekezése)
Élő támadása: kockák értéke + mágikus támadás (+ felszerelés mágikus támadása) Kísértet védekezése: kockák értéke + mágikus védekezés
Megszállt karakter esetén, a kísértet pontjainak 50%-át, valamint a megszállt karakter pontértékeinek is csupán az 50%-át lehet figyelembe venni.
Fizikai támadás elleni védekezés esetén a megszállt karakter fizikai védekezés pontértékeinek 50%-a vehető figyelembe.
Amennyiben a megszállt karakter támad fizikai támadással, a fizikai támadás pontértékei úgyszintén 50%-ig vehetők figyelembe.
Ha nem varázstudó a karakter, mágikus támadás ellen a kísértet és az élő pontjai 50%-ának összegét kell figyelembe venni, viszont ha a megszállt karakter indítana nem varázstudó létére a megszállóval mágikus támadást, csupán a kísértet mágikus támadás pontjainak 50%-a számít.
Fizikai támadás hatására bekövetkezett sebződésnél a megszállt karakter, míg mágikus támadás hatására bekövetkezett sebződésnél a megszálló életpontjaiból veszünk el.
| |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Lanuria harcrendszere | |
| |
| | | | Lanuria harcrendszere | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|