LANURIA A sárkányok, nimfák és mágusok birodalma |
|
| Lanuria fejlődésrendszere | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Lanuria fejlődésrendszere 2009-06-16, 5:40 pm | |
| Lanuria fejlődésrendszere: Egy lanuriai karakter kétféleképpen is fejlődhet, illetve léphet szintet: mese során vagy küldetés teljesítése esetében. Röviden jellemezném a pontszerzési ill. szintlépési lehetőségeket. Mese során: Ha egy karakter részt vesz egy mesén itt, a fórumon és mindent elvégez, amit kell, valamint jól játszik, akkor a mese típusa alapján kaphat fizikai támadóerő, fizikai védekezőerő, varázserő támadás valamint varázserő védekezés pontokat. Ezeket az adminok fogják kiosztani az említett mese után. Küldetés teljesítése esetén: Rendszeresen teszünk ki küldetéseket, amiket egy meghatározott topicba tesz ki az adminok egyike. Mindegyiknél le lesz írva először is egy szituáció, majd a feladat, aztán a szerezhető pontok. Ez ugyanúgy lehet fizikai vagy varázserő illetve támadás- vagy védekezéspont is, valamint darnával is jutalmazhatjuk. Egy küldetés teljesítése annyiban áll, hogy a megadott hozzászólás- és sorszám, valamint a küldetés feladatának teljesítése mind meglegyen. Ha ez valóban megvan, akkor a karakter megkaphatja a pontokat, amikkel tovább fejlesztheti karakterét, vagy a darnákat, amikkel felszereléseket vásárolhat. Ha ezek a pontok elérik a következő szint pontjait, csakis akkor léphet szintet a karakter, ha minden pontból megvan neki a kellő pont a következő szinthez. Ha valamelyik még nincs annyi, abban az esetben a karakter NEM léphet szintet. A szintek azonban csak egyfajta iránymutatók, játéktechnikai szempontból a jelentőségük csekélyebb, mivel a pontértékek számítanak első sorban. | |
| | | Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Lanuria fejlődésrendszere 2015-03-07, 5:52 pm | |
| Miért jó a karaktert fejleszteni?
Minden szerepjátékban elindul valahonnan a karakter, és ahogy játék játékot követ, úgy fejlődik a jelleme, alakul a története, és változnak meg tulajdonságai. Ez a szerepjáték egyik lényegi eleme. A játékos pedig végigkísérheti, sőt, irányíthatja is ezt a fejlődést. A harci képességek fejlődésének pedig más előnye is lehet. Az oldalon harcrendszer is használható az esetleges karakterek közötti küzdelemre és itt jön a lényeg:
Ez pártatlanságot biztosít, ugyanis a Kockadobó és az általa dobott hat kocka, valamint a karakterek pontértékei és az általuk használt fegyverek döntik el, hogy az egyes támadások és védekezések mennyire voltak sikeresek. Itt nincs helye szubjektív megítélésnek, a karakter által eddig megszerzett pontok, felszerelések, és a szerencse dönt.
Lehet küzdeni harcrendszer használata nélkül is. Ebben az esetben a két, vagy több fél között a játékosok maguk döntik el, hogy melyik támadás a sikeres, kivéve, ha kérésre, vagy valamilyen hiba miatt moderálásra szorul. Ekkor a moderátor, vagy admin figyelembe veszi a korábban említett pontértékeket, a szituációt, és a fegyvereket is, valamint az oldal szabályait, attól is függően, hogy a probléma milyen jellegű.
Hogyan tudom a karkateremet fejleszteni?
Erre több lehetőség is kínálkozik. Egyrészt a játékkal alapból is fejlődik a jelleme, bővül a múltja, másrészt minden karakternek van egy profiloldala, ami elfogadott előtörténet után tartalmaz néhány pontértéket is (életerő, fizikai támadás, fizikai védekezés, stb.), harmadrészt az elfogadott előtörténettel nagyjából egy időben nyitunk a karakternek egy témát a karakterek felszerelései között, ahol feltüntetjük a fegyvereit is, alattuk pedig a fegyverek tulajdonságait is.
https://newagelanuria.hungarianforum.net/f59-karakterek-felszerelesei
Az oldalon közzéteszünk küldetéseket, amiknek az elvégzéséért vagy karakterérték pontokat, vagy pedig darnát adhatunk. Minden új karakter kap valamennyi kezdő tőkét, amire utána havonta jár 20 darna, hacsak az előtörténet alapján másképp nem határozunk. Ez felfogható a karakter havi megtakarításának is, mivel nincsenek benne a folyó havi kiadások, így pl. a szállás, az étel, ital, az alapvető ruházkodás. A pénzrendszerről többet itt tudhatsz meg: https://newagelanuria.hungarianforum.net/t229-lanuria-penzrendszere Rendszeresen meséket tartunk, ami után a résztvevők pontokat, esetleg pénzt kapnak. A karakterértékek hozzáadódnak a profiloldalon a már meglévőkhöz, a darna pedig a karakter pénzkészletét növeli. Emellett lehet személyes küldetéseket is kérni, amiket szintén jutalmazunk és van még egy lehetőség. Igényes, szépen kidolgozott játékért is adhat a vezetőség jutalompontokat.
Ennél fogva három út mutatkozik meg egy karakter fejlesztése előtt:
1. A játékos azok közül a küldetések közül válogat, amelyekért pontok járnak cserébe. Itt lehetősége van akár úgy is válogatni, hogy konkrétan valamelyik értéke erősödjön meg jobban, pl. a mágikus támadása. A küldetések listáját itt lehet megtekinteni: https://newagelanuria.hungarianforum.net/f66-kuldetesek-gyujtemenye Ebben az esetben, ha harcrendszer szerinti harcra kerül a sor, a karakter egyéni képességeire, vagyis a megszerzett pontokra támaszkodhat első sorban és csak másodsorban a fegyverekre.
2. A játékos azok közül a küldetések közül válogat, valamint úgy játszik, hogy első sorban a darnamennyisége, tehát a karakter készpénze gyarapodjon. Darnáért fegyvereket, ruhákat, egyéb eszközöket lehet vásárolni, amelyek nagy részének szinten vannak sebzés, védekezés pontjai. Ezek szintén hozzájárulnak a karakter harci értékeihez. Fegyvereket innen lehet válogatni a karakternek: https://newagelanuria.hungarianforum.net/f54-fegyverszoba Ebben az esetben, ha harcrendszer szerinti harcra kerül a sor, a karakter nagyobb mértékben támaszkodik a felszerelésére, mint az egyéni képességeire.
3. A játékos vegyesen végez el darnás és pontos küldetéseket, így mind a felszereléseinek fejlesztésére, mind egyéni képességeinek fejlesztésére koncentrál. Ebben az esetben, ha harcrendszer szerinti harcra kerül a sor, a karakter olyan arányban támaszkodik felszerelésére és egyéni képességeire, amilyen arányban fejlesztette őket.
Mi is pontosan a karakter szintje?
Az oldalon a szint fogalma kissé eltér a megszokottaktól. Alapvető célja itt is az, mint általánosságban, azaz a karakter erősségét hivatott feltüntetni, azonban ez így nem teljesen igaz. A karakter valódi erőmérőjének azok a pontok számítanak, melyek a karakterlapon is fel vannak tüntetve, azonban minden fajnak más és más a felső határ, amit elérhetnek. A szint pedig csupán azt mutatja meg, hogy a lehetséges értékeket milyen mértékben érte el, és azok közül is a legalacsonyabbat veszi figyelembe. Így adódhat, hogy egy 10. szintű surranó pontja (fizikai támadás 11, és fizikai védekezés 8 ) alulmaradnak egy 4. szintű trolléval szemben (fizikai támadás 14, fizikai védekezés 9) . Első ránézésre ez kissé csalóka lehet, hiszen a szóban forgó troll csupán 4-es szintű, mégis nehezebb elérni, mint a surranó szintjét.
Hogy miért is?
Először is, minden karakter 0. szinten kezd, kivéve, ha az előtörténet alapján mást ítélünk meg. Márpedig minden 0. szintű karakter értékei 1 . Másrészről a karakterek fejlődési lehetőségei mindenkinél ugyanazok, és már csupán a faj felső korlátai jelentik a határt.
Most térjünk vissza a példához.
Tehát a 10-es szintű surranónak 10 támadás és 7 védekező pontot kell összeszednie, hogy elérje a maximális értékeket. Ami egy gyors összeadás után látszódik, hogy 17 pontot jelent. A másik oldalon a 4-es szintű trollunk. Neki 13 pont kell a támadáshoz és 8 pontot a védekezéshez, hogy elérhesse ezt a szintet, ami már 21. Ami azt jelenti, hogy több pontot kell szereznie és mégis alacsonyabb szintűnek lesz feltüntetve, mint a surranó. Viszont a másik oldalról, míg a surranó tulajdonosa innentől kezdve már csupán felszerelésének javításával tudja erősíteni a karakterét, addig a trollé továbbra is megmarad a képességeknek fejlesztésének lehetősége.
A csalóka szint.
Mint már korábban említettem, hogy egy karakter elérjen egy szintet, ahhoz minden értékének el kell érnie a leírásban szereplő megfelelő értéket. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a karaktereket annak megfelelően kellene fejleszteni, hiszen a harctéren nem a szintek számítanak, hanem a pontok. Éppen ezért könnyen adódhat olyan, hogy valaki csak bizonyos értékeit szeretné erősíteni egy karakternek. Például mágusoknál csak a mágikus képességeket, mégis, hogy szintet ”lépjen”, ahhoz a fizikai képességeket is fejleszteni kellene. Ennek következtében előfordulhat olyan felállás, melyben mágus mágikus képességei megfelelnek egy magasabb szintű mágusénak, mégis alacsonyabb szint van feltüntetve, éppen a fizikai "gyengesége" okán. | |
| | | Mesélő
Hozzászólások száma : 1520
Character sheet Nép: NJK
| Tárgy: Re: Lanuria fejlődésrendszere 2015-03-07, 5:53 pm | |
| „Isteni kegyelem”
Amikor egy karakter eléri pontértékben fajának maximumát, és további jutalompontok járnának neki játékáért, elkezdheti gyűjteni az „isteni kegyelemre” szóló pontokat. Az „Isteni kegyelem” akkor lép életbe, ha a karakter halálán van. A haldokló karakter kap egy lehetőséget, hogy tovább élhessen, s ezt a lehetőséget valamely isten kegyelmeként kaphatja meg. Mindez adminisztrátori segédlettel történik, és a fent említett játékpillanatban.
Egy alkalom „Isteni kegyelemhez” szükséges harminc karakterpontnyi pontértéket összegyűjteni, amit külön vezetünk a karakter felszereléseinél.
| |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Lanuria fejlődésrendszere | |
| |
| | | | Lanuria fejlődésrendszere | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|